Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Inžinerija>Sunkvežimių kardaninių pavarų tipai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sunkvežimių kardaninių pavarų tipai

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Kardaninės pavaros veikimas ir konstrukcijų pritaikymas. Kardaninių velenų skirstymas pagal šarnyrines jungtis. Sunkvežimių kardaninių pavarų elementai. Kardaninis nelygių kampinių greičių lankstas. Kardaninis lygių kampinių greičių lankstas. Priekinio tilto kardaniniai pusašiai. Sunkvežimių kardaninių pavarų išsidėstymo tipai. Visureigio sunkvežimio "Tatra" pavaros konstrukcija. Sunkvežimio "ЯАЗ- 214" kardaninės 6x6 ratų pavaros konstrukcija. Kardaninių pavarų techninė priežiūra. Išvados.

Ištrauka

Šiame referate nagrinėjama sunkvežimių kardaninių pavarų tipai, jų konstrukcija ir panaudojimas sunkvežimių transmisijose.Trumpai pateikiama kiekvieno kardaninės pavaros tipo charakteristika, bei jos brėžiniai, sandaros ypatybės ir veikimas.Kardaninės pavaros bus nagrinėjamos pagal judesio perdavimo kinematiką, konstrukciją ir keliamus reikalavimus.
Kardaninė pavara skirta perduoti sukimo momentą tarp sunkvežimio transmisijos agregtų.Šis momentas sunkvežimiuose yra labai didelis, taip pat kardaninė pavara yra dar veikiama skirtingų pobūdžio jėgų atsirandančių dėl pavaros velenų sukimosi.Dėl to nuo pat šio techninio sprendimo sukūrimo šis pavaros tipas buvo nuolat tobulinamas gerinant jos technines charakteristikas.Kardaninė pavara dabar yra ilgaamžė ir naudojama daugumoje galiniais ratais ar visais ratais varomų lengvųjų automobilių transmisijose ir plačiausiai panaudojama sunkvežimių jėgos perdavimo pavarose.Šios pavaros standartizavimas sunkvežimiuose pasirodė geriausia alternatyva iki tol buvusioms grandininėms ar diržinėms pavaroms.
Kardaninė pavara, pirmą kartą panaudota Luji Reno automobilyje 1898 metais.Joje naudojamą šarnyrą XVI amžiuje išrado italas Džeromas Kardanas, o praktiškai pritaikė po poros šimtų metų anglas Robertas Hukas. Tačiau savo tuometiniame pavidale ir Huko šarnyras netiko naudoti automobiliuose – jis buvo atviras, todėl lengvai užsiteršdavo, jo detalių vidinė trintis buvo pernelyg didelė, ir šarnyras buvo neilgaamžis.Patobulinus velenų sujungimų jungtis jie pradėti montuoti ir sunkvežimių transmisijose.

Kardaninė pavara yra automobilio transmisijos dalis.Automobilio transmisija perduoda variklio sukimo momentą automobilio ratams.Kardaniniu velenu yra patogu perduoti sukimo momentą iš pavarų dėžės varančiajam tiltui, kai automobilio gabaritai yra dideli ir variklis montuojamas ne vienoje plokštumoje varančiūjų tiltų atžvilgiu ir yra toli nuo varomųjų ratų.Taip pat dėl to, kad varantieji tiltai esant kelio nelygumams arba padidejus(sumažėjus) apkrovai nuolat keičia savo padėtį ir jėgą reikia perduoti tam tikru kampu, todėl kardaninės pavaros tam geriausiai pasitarnauja ir sutinkamos beveik visose sunkiasvoriuose keleiviniuose bei krovininiuose automobiliuose.Sukimo momento perdavimo tam tikru kampu funkcijai atlikti kardaniniai velenai sujungiami per kardaninius šarnyrus kurie leidžia besisukančiam velenui keisti padėtį kito veleno atžvilgiu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-02-24
DalykasInžinerijos referatas
KategorijaInžinerija
TipasReferatai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis3.26 MB
AutoriusGediminas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2012 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasM. Jakštas
Švietimo institucijaKauno technikos kolegija
FakultetasElektromechanikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word sunkvezimiu kardanines pavaros [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 18 puslapių 
  • Kauno technikos kolegija / 2 Klasė/kursas
  • M. Jakštas
  • 2012 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą