Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Inžinerija>Automobilių konstrukcijos kursinis projektas: Vairo mechanizmas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Automobilių konstrukcijos kursinis projektas: Vairo mechanizmas

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Užduotis: Suprojektuoti automobilio GAZ 53A vairo mechanizmą, kai pavaros perdavimo skaičius U=20. Įvadas. Vairo trapecijos skaičiavimas. Vairo mechanizmo pavaros reduktoriaus medžiagų parinkimas. Vairo reduktoriaus geometrinių parametrų skaičiavimas. Tarpašinio atstumo skaičiavimas. Teorinis ritinėlių krumplių skaičius. Pavaros modulis. Slieko diametro koeficientas. Perstūmimo koeficientas. Faktinis perdavimo skaičius. Slieko ir ritinėlio matmenys. Atsparumo skaičiavimas. Kontaktinių įtempimų tarp slieko ir ritinėlio skaičiavimas. Vairo veleno patikrinimas sukimui. Vairo mechanizmo reduktoriaus kokybinių parametrų skaičiavimas. Pavaros naudingumo koeficiento skaičiavimas, pavarai dirbant tiesiogine linkme. Pavaros naudingumo koeficiento skaičiavimas, pavarai dirbant priešinga linkme. Vairo įrenginių priežiūra. Priedas (.dwg byla).

Ištrauka

Suprojektuoti automobilio GAZ 53A vairo mechanizmą, kai pavaros perdavimo skaičius U=20.

Suprojektuotas prototipo GAZ 53A vairo mechanizmas yra ypatingas tuo, kad vairo reduktoriuje yra globoidinio slieko ir ritinėlio darbinė pora. Sliekas vadinamas globoidiniu, kadangi jo vijos yra išdėstytos ant toroidinio paviršiaus. Tokio slieko privalumas yra toks, kad jo apkrovimo geba yra 1,5-2 kartus didesne, nei cilindrinio. Tai aiškinama tuo, kad vienu metu sukabinime dalyvauja ne vienas krumplis, o keli. Be to yra gerai išdėstyta kontaktinė linija.
Globoidinis sliekas užtikrina didelį ritinėlio veleno pasukimo kampą. Taip pat tokio vairo reduktoriaus pavara turi mažus trinties nuostolius, todėl, kad slydimo trintis yra pakeista riedėjimo trintimi. Dėl to yra didelis pavaros tiesioginis naudingo veiksmo koeficientas 1=0,77...0,82, o atvirkštinis 2=0,6-0,7.
Taip pat esant tokiai porai yra lengvas kabinimosi reguliavimas. Jis atliekamas perstumiant ritinėlio velenėlį ašine kryptimi. Dėl tarpelio reguliavimo galimybės ritinėlio ašis slieko ašies atžvilgiu yra perstumta dydžiu =5-7 mm.
Sliekas gaunamas specialiu pjovimo įrankiu. Jo pjovimo briaunos eina per slieko ašį. Slieko ruošiniui apsisukus 1 kartą apie savo ašį, įrankis pasukamas tuo pačiu kampu ir perstumiamas radialiai slieko atžvilgiu.
Darbiniai ritinėlio paviršiai yra kūginiai.
Dėl tokio vairo reduktoriaus privalumų pavara globoidinis sliekas – ritinėlis yra plačiai paplitusi. Ją naudoja daugelis automobilių gamintojų.
Kad, darant posūkį, automobilio ratai ne šliaužtų ir riedėtų koncentriniais apskritimais, jų geometrinės ašys turi susikirsti akimirksnio sukimosi centre – taške O. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-17
DalykasInžinerijos kursinis darbas
KategorijaInžinerija
TipasKursiniai darbai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis143.16 KB
AutoriusMarius
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasJ. Kinderytė-Poškienė
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasTransporto inžinerijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vairo mechanizmas [speros.lt].doc
 Vairo mechanizmas A1 [speros.lt].dwg
Microsoft Word Specifikacija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 11 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • J. Kinderytė-Poškienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą